RODNOSENZITIVNI JEZIK U OGLASIMA ZA POSAO

Svi smo bili svedoci oglasa za posao koji, iako ne traže isključivo muške kandidate, svoj tekst kroje po muškim potrebama, naročito u IT sektoru. Da promena ovog pristupa može da dovede i do promene u broju žena koje apliciraju na neki oglas, a samim tim i u raspodeli polova među zaposlenima u određenoj kompaniji, svedoči primer Vodafone-a. Samo drugačijom formulacijom oglasa, ova internacionalna kompanija je podigla broj žena u sklopu svoje radne snage za 7%.

Njihove izmene su bile prilično bazične, izbacili su žargon i termine koje se odnose na takmičarski duh iz upotrebe i rezultati su već vidljivi. Naime, istraživanja pokazuju da reči poput izvanredan, pobednik, agresivan, najbolji lakše zapadaju za oko muškoj populaciju, pa kada su takve termine zamenili sa njihovim sinonimima: poseban, napredan, hrabar, osetili su porast u broju ženskih aplikanata. Čak su iz svojih oglasa izbacili i pojam konkurentne zarade, jer kako kažu, to je faktor koji privlači muškarce. Ženama je bitnije da imaju korektan i ravnopravan tretman unutar radnog mesta.

Vodafone je sebi postavio cilj da broj žena na rukovodećim pozicijama podigne na 30% do 2020 godine i na putu ka tome, uveli su još nekoliko promena u toku procesa zapošljavanja. Pre svega, urgiraju na zaposlene u ljudskim resursima da prilikom odabira kandidata više obrate pažnju na kvalifikacije, a ne na sopstvenu procenu. Zatim popravljaju uslove trudničkog bolovanja, postavljaju sve više žena na menadžerske pozicije, pa korišćenjem društvenih mreža ovo promovišu i trude se da privuku žene koje su pravile pauzu u karijeri.

Izvor: Financial Times

Povezane vesti

KAKO SMANJITI JAZ IZMEĐU POLOVA Izvor: Ellevate U poslednjem istraživanju koje je “Ellevate Network” sproveo na više od 1000 zaposlenih žena, čak 47% ispitanica je reklo da nije sasvim zadovoljno načinom na koji  njihova kompanija tretira problem rodne ravnopravnosti, dok se još 2...
PIRATE ART – OD POTREBE DO NAGRADE ZA NAJBOLJU STARTUP IDEJU U sklopu e-Health teme na Nedelji inovacija 28. 05. – 01. 06, prisutnima će se predstaviti i Pirate Art, start up kompanija iz Beograda koja se bavi dizajnom i izradom estetskih obloga, tehnologijom 3D štampe. Predstavljamo vam priču o kompaniji ko...
PROF. DR SANJA VRANEŠ – RECEPT ZA USPEH INSTITUTA MIHAJLO PUPIN OLYMPUS DIGITAL CAMERA Prof. dr Sanja Vraneš, direktorka instituta “Mihajlo Pupin”, inženjer elektrotehnike, dugogodišnji ekspert Ujedinjenih nacija, pored toga što će govoriti na prvoj  Nedelji inivacija 28.05 – 01. 06 u organizaciji AFA asocijaci...
UZ ZVUKE LASERSKE HARFE NAJAVLJENA NEDELJA INOVACIJA Lasersko-muzičkim performansom virtuoza na laserskoj harfi Gorana Ferenca, doktoranda ETF-a na jedinstven način najavljena je danas Innovation week 2018 koja će biti održana u Beogradu, Novom Sadu i Nišu od 28. maja do 1. juna. U prostorijama ...
ŽENE NE KORISTE SVE POTENCIJALE LINKEDIN-A Izvor: Ellevete Poslovna, društvena mreža LinkedIn objavila je rezultate analize vezane za jaz između polova unutar radne snage, uključivši i deo o korišćenju LinkedIn profila za ličnu promociju. Istraživanje bazirano na prošlogodišnjim aktivn...