Za više devojčica i devojaka u nauci, tehnologiji, inženjerstvu, umetnosti i matematici
Poznato je da oblasti nauke, tehnologije, inženjerstva, umetnosti i matematike predstavljaju neke od najbrže rastućih i najplaćenijih poslova budućnosti. Ipak, devojke i žene još uvek nisu u rangu sa muškarcima kada su u pitanju znanja i veštine u ovim oblastima.
O projektu
Projekat ima za cilj da osnaži i inspiriše devojčice i devojke da se bave naukom, tehnologijom, inženjerstvom, umetnošću i matematikom, kako bi žene u budućnosti bile podjednako zastupljene u poslovima visoke dodate vrednosti i ravnopravno učestvovale u kreiranju nove digitalne civilizacije. Podizanjem svesti o važnosti učešća žena u STEAM oblastima ne samo da doprinosimo kreiranju inkluzivnog društva sa jednakim mogućnostima, već uključujemo žene u kreiranje novih tehnologija i time sprečavamo rodnu pristrasnosti koja je neizbežna u trenutnim uslovima kada u tim oblastima dominiraju muškarci (75%).
U okviru projekta, AFA organizuje tri vrste hakatona:
za devojčice osnovnih škola
Devojčice zajedno sa mentorkama iz tehnoloških kompanija kreiraju rešenja kojima se podstiče zainteresovanost za tehnološka zanimanja i neutrališu predrasude da su ona samo za dečake. Svake godine učestvuje 50 devojčica iz cele Srbije a većina njih, gotovo 80%, dolazi iz manjih gradova.
za devojčice srednjih škola
Srednjoškolke iz cele Srbije dva dana rade na izazovnom tehnološkom rešenju, a istovremeno imaju priliku da steknu uvid u najtraženija tehnološka zanimanja koja donosi industrija 4.0 i digitalna civilizacija i na taj način usmere interesovanja za dalje školovanje ka STEAM oblastima.
hakaton za studentkinje sa tehničkih,
tehnoloških, umetničkih i biznis fakulteta
Hakaton omogućava studentkinjama da u multidisciplinarnim timovima kreiraju inovativna rešenja za ekološke izazove, sajber bezbednost i sl., a dešava se tradicionalno u okviru Women Leadership Summit-a.
Na našoj MOGIS platformi možete da saznate više o STEAM zanimanjima, da se povežete sa izuzetnim mentorima iz tehnoloških kompanija i da se prijavite za neki od hakatona.
Projekat More girls in STEAM je 2021. godine podržan i od strane Kanadske ambasade, tačnije iz Kanadskog fonda za lokalne inicijative, u okviru koga AFA sprovodi sledeće aktivnosti:
Hakaton za devojčice u srednjim školama - HackIT Girl
U saradnji sa Matematičkom gimnazijom u Beogradu i pod pokroviteljstvom Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija organizujemo dvodnevni virtuelni hakaton koji će 1. i 2. decembra okupiti 100 srednjoškolki iz cele Srbije da rade na zadatku. Imajući u vidu da se naša Planeta suočava sa velikim ekološkim izazovima, zadatak za devojčice će biti da razviju idejno rešenje za određeni ekološki problem.
Panel diskusija
U okviru hakatona će se održati i panel diskusija na temu značaja većeg uključivanja žena u STEAM, jer je važno da se u društvu podigne svest o ovome. Na panel diskusiji će učestvovati predstavnici obrazovnog sistema, države i korporativnog sektora.
Pokretanje MOGIS platforme
MOGIS platforma je onlajn platforma koja će sa jedne strane spojiti sve devojčice i devojke zainteresovane za STEAM oblasti, a sa druge strane mentorke i kompanije koje su lideri u raznim tech oblastima. Kroz ovu platformu, biće omogućena dugoročna podrška devojkama koje se zainteresuju za STEAM, najpre kroz pružanje relevantnih informacija o tehnološkim novitetima, aktuelnim dešavanjima u tech oblastima, kao i pozive za radionice, hakatone, prakse ili prilike za zaposlenja. Ujedno, tehnološke kompanije koje su deo MOGIS platforme će moći da kreiraju mrežu zainteresovanih devojaka za rad u njihovim kompanijama, kao i da ujedno promovišu lepe i zanimljive projekte na kojima rade, inspirišući tako sve veći broj devojčica da se odluče za STEAM zanimanja.
Radionica o veštačkoj inteligenciji
Radionica će biti organzovana za devojčice uzrasta 15-19 godina, a od strane eskpertkinje za veštačku inteligenciju. Ideja radionice je upoznavanje devojčica sa veštačkom inteligencijom, kao jednom od najdinamičnijih i najaktuelnijih (ali i najkreativnijih) oblasti današnjice. Važno je da devojčicama u ovim godinama priuštimo pravo iskustvo u ovoj oblasti kako bismo ih podstakli da se što pre uključe u zanimanja budućnosti i razumeju da ta zanimanja nisu dosadna i da nisu samo muškarci talentovani za njih.