top of page

Poznati ruski dizajner je robot – a to niko nije znao godinu dana

Zamislite da otkrijete novog umetnika ili dizajnera – bilo da je to vizuelna umetnost, moda, muzika ili pisanje – i postanete veliki obožavalac njegovog rada. Pratite ga na društvenim mrežama, željno iščekujete nova izdanja i sa prijateljima ćaskate o njegovom talentu. Želeli biste više da saznate o ovoj kreativnoj, inspirativnoj osobi, pa počnete da ga istražujete. Čudno, ali čini se da nema nikakvih informacija o umetnikovoj prošlosti na internetu, ne možete da saznate gde je išao u školu ili ko su mu bili mentori.

I posle nekog vremena vi shvatite nešto potpuno neočekivano – vaš voljeni umetnik zapravo uopšte nije osoba – on ​​je veštačka inteligencija.


Ako želite da pitate nekoga ko je imao ovakvo iskustvo, mogli biste da razgovarate sa klijentima najveće dizajnerske kompanije u Rusiji, Art.Lebedev Studio. Studio je više od godinu dana predstavljao AI dizajnera kao čoveka a da to niko nije shvatao.


Robotu su dali ime Nikolaj Ironov i učestvovao je u više od 20 različitih projekata koji su uključivali dizajniranje logotipa brendova i izgradnju identiteta brendova. Prema satu studija, nekoliko logotipa koje je Nikolaj napravio privuklo je veliko interesovanje javnosti, medijsku pažnju i diskusiju u internet zajednicama zbog svog jedinstvenog stila.


A kako su robota naučili da stvara te divne dizajne? Obučili su ga upotrebom ručno crtanih vektorskih slika od kojih je svaka povezana sa jednom ili više tema. Da bi započeo novi dizajn, neko unese nekoliko reči u kojima se opisuje klijent, vrsta robe ili usluge koju nudi. Robot koristi te reči za pronalaženje povezanih slika i generisanje različitih dizajna koji zatim prolaze kroz drugi niz algoritama. Čovek iz dizajna tada izabere najbolje opcije koje će predstaviti klijentu.


Na taj način oni su u roku od nekoliko sekundi pružali korisnicima dizajn korporativnog identiteta. Klijenti su bili zadovoljni radom Nikolaja Ironova i pre nego što su saznali da je AI, a dodatno im se svidela medijska pažnja koju su njihovi brendovi dobili nakon što je Ironovov identitet otkriven.


Ironov pripada AI grupi umetnika koji preispituju prirodu umetnosti i kreativnosti. Postavljaju nove paradigme odakle dolaze kreativne ideje, šta jedno umetničko delo čini sjajnim, kao i pitanja posedovanja autorskih prava.


Art.Lebedev nije prvi dizajnerski studio koji koristi veštačku inteligenciju. Mailchimp koristi AI kako bi omogućio kompanijama da dizajniraju marketinške kampanje bez pomoći ljudskih dizajnera, a Adobe svoj novi Sensei proizvod predstavlja kao AI asistenta za dizajn.


Iako se neki pribojavaju da će ljudska kreativnost postati zastarela, postoji važna stvar koju ne treba zaboraviti – veštačka inteligencija još uvek zavisi od ljudi da ih ne samo programiraju, već im i obogaćuju skup podataka na kojima se zasniva njihova inteligencija i rezultati. U zavisnosti od kvaliteta i prirode ulaznih podataka i rezultat će izgledati prilično drugačije, a razliku čine upravo ljudi koji su kreirali i obučavali AI.


Doduše, Nikolaj Ironov u nekoliko nadmašuje rad svojih ljudskih kolega – on se efikasno bavi komercijalnim zadacima, ne spava, nikada nije bolestan i nema „kreativne blokade“, a može da izvršava zadatke za nekoliko sekundi.


Ali proći će još puno vremena dok kreativnim kompanijama zaista budu potrebni ovakvi radnici. Za sada je još uvek neophodan vredan i kreativan čovek da bi se proizveo kreativni robot.



Comentarios


bottom of page