Razlozi zbog kojih ne volite open space kancelarije
Osećate se anksiozno u prostoriji prepunoj ljudi? Brzo gubite koncentraciju na poslu? Imate utisak da vas svi posmatraju dok radite? Smeta vam i najsitnija buka i teško se ponovo fokusirate? Vaša učinkovitost stalno opada? Ako je vaš odgovor potvrdan, vrlo je verovatno da radite u otvorenoj kancelariji, popularnijoj kao open space.
Open space kancelarije prvi put su uvedene kako bi se podstakla veća komunikacija zaposlenih i razmena novih ideja. Danas se češće susrećemo sa žalbama usmernim ka nesnosnoj buci, lošoj koncentraciji, konstantnoj izloženosti pogledima i nedostatku ličnog prostora. Međutim, ono što niko nije očekivao je to da će uvođenje open space kancelarija naglo smanjiti komunikaciju licem u lice. Naime, kako ne bi ometali kolege u obavljanu posla, većina zaposlenih izbegava fizičku komunikaciju. Prelaskom u open space kancelarije, broj poslatih mejlova raste za neverovatnih 67%.
Brojna istraživanja utvrdila su nekoliko negativnih odlika ovakvog poslovnog prostora koji otežava rad i samo jednu pozitivnu koja može poboljšati kvalitet života.
Open space kancelarije su jednostavno preglasne
Pripremite čepiće za uši jer je buka vaš najveći neprijatelj ako radite u open space-u !
Jedan proizvođač nameštaja je sproveo istraživanje na deset hiljada zaposlenih i utvrdio da oni dnevno mogu da izgube i do 86 minuta efektivnog rada zbog buke. Još jedno istraživanje je pokazalo da zaposleni kao najveću frustraciju navode glasne razgovore svojih kolega.
Buka je ozbiljan problem i za ispoljavanje kreativnosti na poslu. Prema istraživanju koje je sproveo WeTransfer, u slučaju 65% ispitanika koji se bave kreativnim poslovima, tišina je navedena kao najvažniji faktor za ispoljavanje kreativnosti, daleko važniji od urednog prostora, kafe i sunca koji su rangirani odmah nakon nje.
Open space kancelarije značajno snižavaju produktivnost
Oko 70% zaposlenih se žali na ometanje pažnje tokom rada u open space kancelarijama. Radniku može biti potrebno 25 minuta da se ponovo fokusira na posao nakon distrakcije, a ometanje u trajanju od samo tri sekunde može udvostručiti broj grešaka koje se prave ! Ovo su loše vesti i za poslodavce, posebno kada govorimo o značajnom padu produktivnosti zaposlenih.
Nedostatak privatnosti u većoj meri utiče na žene
Osećaj konstantnog posmatranja, nedostatka privatnosti za obavljanje običnog telefonskog poziva i izostajanje trenutaka sopstvenog mira u mnogo većoj meri pogađa žene nego muškarce.
Pod utiskom da ih neko stalno posmatra, žene imaju pritisak da se oblače drugačije, ponekad i da u potpunosti promene stil odevanja. Nelagodnost je toliko velika da neke žene izbegavaju kretanje u određenim delovima open space kancelarije kako ne bi bile izložene pogledima.
Zaposleni u open space-u se češće razboljevaju
U open space prostorijama dolazi do lakšeg širenja virusa i bakterija, razboljevanja zaposlenih, a posledično do još većeg pada produktivnosti. U toku jednog istraživanja sprovedenom na 1900 kompanija u Švedskoj, utvrđeno je da zaposleni u open space kancelarijama daleko češće uzimaju bolovanja od zaposlenih koji rade u manjim prostorijama i s manjim brojem ljudi.
Veći broj bolovanja posledica je lakšeg širenja virusa i bakterija u open space-u, generalnog straha ljudi od uslova u kojima rade, ali i politika firme o tome da li zaposleni treba da rade ili odsustvuju s posla kada se razbole.
Jedna dobra strana open space-a: Otvorene kancelarije primoravaju zaposlene da se više kreću, a rad u je manje stresan
Istraživanja ne ukazuju isključivo na loše strane otvorenih kancelarija. Jedna britanska studija je pokazala da se ljudi koji rade u open space kancelarijama daleko više kreću od onih koji rade u privatnim, zatvorenim kancelarijama. Studija je merila stres i kretanje 250 radnika tokom nekoliko dana i došla do iznenađujućih rezultata. Zaposleni u open space-u imali su 40% više fizičke aktivnosti i 9% manje stresa od zaposlenih u zatvorenim kancelarijama.
Open space nameće zaposlenima potrebu da se kreću, a fizička aktivnost dovodila je do opuštanja i oslobađanja od stresa.
Bilo kako bilo, poslodavci prednost daju open space kancelarijama jer ih je jeftino izgraditi i opremiti, te njima upravljati. Čini se da će ljudi u njima još dugo raditi.
コメント