top of page

Tinejdžer odbio 8 miliona dolara za oglašavanje na svom COVID-19 sajtu

Updated: May 22, 2020


Avi Šifman, sedamnaestogodišnjak iz Vašingtona napravio je jednu od najpopularnijih online platformi za praćenje koronavirusa u svetu, sa preko 30 miliona posetilaca dnevno. Pored toga, ovaj mladić je odbio 8 miliona dolara za postavljanje reklamnih oglasa na svojom sajtu.

Uporedo sa zabrinutošću oko širenja koronavirusa COVID-19, Avi Šifman je bio zabrinut i oko širenjenja dezinformacija. Tako je sedamnaestogodišnjak krenuo da pravi web-stranicu koja objedinjuje najnovije i najtačnije podatke o epidemiji - i ljudi širom sveta su njegov trud prepoznali.


Sajt sadrži sve informacije o virusu COVID-19 na jednom mestu. Podaci se konstantno ažuriraju sa statistikama iz zemalja širom sveta o infekciji, smrtnim slučajevima, stopama oporavka i promena, koristeći podatke prikupljene sa sajtova Svetske zdravstvene organizacije, Centra za kontrolu i prevenciju bolesti i drugih vladinih zvaničnih portala. Takođe sajt sadrži prikaze širenja infekcije na geografskim mapama kao i deo sa osnovnim informacijama o virusu, uključujući savete za higijenu ruku i listu simptoma.


Pandemija koronavirusa se izgleda neće skoro završiti, a Šifman planira da sajt aktivno prati sva dešavanja do samog kraja. Kada se pandemija bezbedno okonča planira da napravi još jednu stranicu koja upoređuje COVID-19 sa SARS-om ili španskim gripom. Time bi ostavio istorijski trag o koronavirusu na koji će ljudi moći da se osvrnu u budućnosti.


S obzirom da sajt pokriva informacije o celom svetu, uvek je neko tu da ga proverava. Ako spava kad nešto pođe po zlu, bude ga stotine poruka. To je velika odgovornost koju on shvata ozbiljno - "Bio sam loš đak a kada je sajt postao popularan izostao sam dve nedelje iz škole da bih se fokusirao i uradio sve da sajt funkcioniše.”


Razlog zbog kojeg ovaj tinejdžer odbija da postavlja reklame i na taj način profitira je zapravo činjenica da ovaj sajt posećuje i veliki broj ljudi čija internet konekcija nije dovoljno brza te bi dodavanje različitih oglasa samo usporilo sajt a možda bi ga učinilo i neupotrebljivim.


„Lakše je odbiti takve ponude kada te zarada ne zanima mnogo. Osećam se kao odrasla osoba, ali ne želim da se penzionišem sa 17 godina.“


Mnogi su se rugali Šifmanu zbog toga što je odbio ponude, tvrdeći da je ili naivan ili jednostavno glup, dok su mu drugi aplaudirali zbog toga što je odbio da profitira na stradanju drugih.


Mladić ima velike planove za budućnost što uključuje i ponuda za zapošljavanje u kompaniji Microsoft. Međutim, odluka koju je doneo za sada glasi da želi da nastavi da se bavi svojim projektima te još uvek neće prihvatati ponude.

Izvor: thedad.com

Comments


bottom of page